
Bahar Korçan ve konuşmacıların bir çoğu sahne ve kulisin en önemli elemanlar olduğunu vurguladılar. Bunun sonrasında doğru kumaş, fitting ve styling gibi adımlar geliyor. Önemli olan hep işini kaliteli ve iyi yapmak.
Neden hep çadırlarda olur moda haftası ?
Ben de bunu merak ediyordum. Tüm dünyada moda haftası ile ilgili alan sonradan inşa edilir. Bunun temel nedeni merkezde olabilecek bir alan yaratmak herkes için. Yani siz moda haftasına metro ve benzeri ulaşım araçlarıyla rahatlıkla ulaşabilmelisiniz. Bu yüzden alan sonradan inşa ediliyor.
Neden tüm çadırın içi simsiyahtır ?
Her şey siyah çünkü tüm gözler catwalk üzerinde olmalı. Her şey doğru resim, son kare için yapılıyor bu izleyicilere doğru ulaşmalı.
Aşama Aşama Fashion Week
1. Koreografi ve Catwalk
Zeynep Arkök bu konuda devreye giren isim. Hikayeler nasıl anlatılıyor podyumda ?
Öncelikle tasarımcının koleksiyonu hazırlarken nelerden etkilendiği konuşuluyor bu bir film ya da müzik olabilir. Önemli olan koleksiyonun çizgisini bozmadan doğru ışık ve müzik ile sunum yapmak bu yüzden koreografi anlamında fazla bir katkı olmuyor.
Müzik kurgusu özellikle bu bölümde vurgulandı. Koleksiyonun ruhunu gösteren bir kriter müzik. Eskiden koreograflar müzikleri seçiyormuş. Fakat şu an DJ'lere temalar veriliyor ve onlar tasarımcılarla anlaşıyorlar.
2. Uğurkan Erez- Koreografi Nedir ?

En çok şikayet edinilen şey ise prova için zamanın çok çok az olması. Sadece 45 dakika. Bu yüzden sahnede güzel bir enerji bırakmak önemli. Seyirciler koltukları doldurur ve seyirci ışığı kapanır. Defile başlar.
3. Styling-Bige Öktem
Styling ile ilgili şöyle bir yanlış bilgi vardır. Styling'i yapan insanlar hep modacının işine ve kıyafetine karışır. Böyle bir şey kesinlikle yok. Styling'i yapan kişi dışardan bakan ekstra gözlerdir. Bir tasarımcı kendini koleksiyonun yoğunluğuna kaptırabilir ve burada dışardan bakan bir göz gerekir. Bu göz işte styling. Styling'i yapan kişi tasarımcının göremediğini görüp kıyafetlerin detaylarını çok daha iyi bir şekilde göstermekle görevli. Kıyafetler styling ile daha ön plana çıkmalı.
Önemli olan başka bir şey ise dengeyi kurmak. Bu denge fitting ve renkler arasındaki dengedir. Fitting'de tüm detaylar çok önemli. Çünkü mankenin o kıyafeti iyi taşıması için ölçüler tam oturmalı. Fitting ve renk arasında denge kurulduktan sonra çıkış sırası yapılıyor.
Son kapı ise tabii ki bu unsurların birleştiği kare yani fotoğraf. Tasarımcının fikrinin netliği ve hikayenin kurgusu bize tek karede sunuluyor bu yüzden fotoğrafa kadar gelinen aşamalar da çok önemli.
Bu aşamalardan sonra Banu Koryürek bize İFW'nin yeni kimliğini açıklıyor...
Bu yıl İFW kimliği yeniden belirlendi. İstanbul moda başkenti olması için sanatla beslenmeli diyor Koryürek.
Yenilikler şöyle:
Bu yıl İstanbul Fashion Week logosu için siyah-beyaz bir fon kullanılmış.
"Fashion Forward" adlı gazete çıkarıldı ve burada en objektif defile eleştirileri bulunabiliyor. Gerçekten de çok iyi bir rehber.
İstanbul'un sanatla birleşmesi adına sınırlı sayıda İstanbul Fashion Week çantaları üretilmiş. Gene siyah-beyaz şeklinde ve üzerinde İstanbul Fashion Bridge yazıyor. Osmanlı lalesi de bu çantaya kondurulmuş. Bu çantada 3 şey birleşiyor : heritage (miras) + culture (kültür) + art (sanat)
Son olarak İstanbul Moda Akademisi öğrencilerinin hazırladığı defileyle tüm aşamaları uygulamalı bir şekilde gördük. Bakalım İFW 102 dersimiz de olacak mı ?
Takipte kalın...
Not : Bu yazıdaki resimler İFW Facebook sayfasından alınmıştır. Ben çok iyi resim çekemedim maalesef :(
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.