2 Ekim 2011 Pazar

HAIDER ACKERMANN 2012

Çizgilerini çok daha iyi geliştiren Ackermann benim beğenimi yine kazandı. Daha da maskülen bir formata giden Ackermann bu koleksiyonun içinde şıklığın içinde bir rahatlık, kolaylık olmasını istemiş. Bence bunu her seferinde yapıyor. Genellikle derin dekolte kullanımını asimetrik çizgilerle birleştiren tasarımcı bu tasarımcı kimliğine genellikle bi tema ve ilham noktası koyuyor. Ackermann'a göre renkli bir koleksiyon, kırmızı,mor,mavi,yeşil, gri ve siyah baskın. Ama genellikle siyah ve tonlarıyla çalışır. Transparan kumaşları da ihmal etmeyen Ackermann bu koleksiyonda 19.yy Lord Byron gibi şairlerden ve Jean Luc Goddard'ın Le Mepris(1963) filminden etkilenmiş ve bunu da 50'lerin rock akımıyla birleştirip geleneksel ve cool bir görünüme gitmiş. Bizim kültürümüz diye ben mi çok etkileniyorum bilmiyorum ama gördüğüm kaftan-blazer, şalvar, uçuşan tüller, cool deri ceketler ve harika bir maskülen/ asimetrik kesim buluşması olmuş. Biraz Bizans kültürü de var kıyafetlerde özellikle metalik çizgiler eski Roma ve Yunan toplumlarına götürüyor bizi bence. Duruşlar çok Yunan heykeli formları gibi ki koreografi ve duruş üzerine bir şeyler yapılmak istenmiş gibi ya da kıyafetler o havayı veriyor.Terlik gibi oxford larda bana Kapalıçarşı'da falan satılan ucu ponponlu üstü işlemeli terlikleri anımsattı :)

Ackermann is evolving in every collection. The line is more masculen and he wanted an " easiness" in this collection. He generally uses asymetry with a lots of skin showing up and he gathers his design identity with a theme or inspiration point. He mostly uses transparent fabrics in the collections. His inspiration point is 19th century poets like Lord Byron and 1963 movie Le Mepris. He wanted to combine the traditional vision with the cool rock wave of 50s. There is a most definitely Orient culture embedded in this collection as far as I have noticed. The kaftan-blazer look or baloony "shalvar/şalvar" trousers and also flowy fabrics and cool leather. These all gives us the cool, edgy, asymetric and also masculen. There is a little bit Spartan or Greek (as in posture like the sculptures), Rome culture in clothes and postures, especially the last looks the metallic ones. The oxford-slipper thing is a whole other dimension to talk about it has inspirations from Orient. The dominant colors were purple,blue,green,red,grey and black usual Ackermann the basic statement colors. But I could say that this collection is more colorful than previous ones because he mostly do black.


























METALLICS




pics&some comments via vogue.com



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.