22 Eylül 2011 Perşembe

SHADE PARADE CHANEL

Chanel "Shade Parade" adlı oje reklamıyla gündemde. Ben de bunu fırsat bilerek Coco'nun doğurduğu ve Karl Lagerfeld'in büyüttüğü markanın öyküsünü anlatacağım.

I saw the ad of Shade Parade. I loved the advertisment so I thought that it is a good chance to share Chanel's fairy-tale-like story.

Chanel 1883'te doğdu, 1928'de de (dünyanın en sıkıntılı olduğu yıllardı aslında çünkü 1930'da Büyük Buhran olacak ve sonra 2.Dünya Savaşı olacaktı) markası doğdu. Coco Chanel her zaman markasının önünde ve arkasında durmuştur. Önündeydi markanın çünkü kendi giydiği kıyafetler onun markasını oluşturdu. Gabriella her zaman, o zamanın basic t-shirt'ünü ve erkeksi siyah ceketini giyerdi ve bir bone ya da şapka takardı. Bazen ceketinin kenarına kamelya çiçeği eklerdi. Bu görünüm "understated casualness" diye geçer. Kısacası, Chanel  tasarımcı, iş kadını, kendi zevkinin lideri ve modellik işlerini bir arada yapıyordu.

She was born in 1883 and her brand born in 1928. 1920s and 1930s and also 1940s were hard years for world history. But she managed to be successful. Coco was the face of her brand. She was also the businesswoman, and the leader of her taste. Her look was simple jersey shirt, boyish cardigans or jacket and knee length skirts with a hat. This look is called "understated casualness".

Saumur'da büyüyen Chanel annesinin ölümünden sonra yetimaneye gider. Kendi rahatlığını her zaman birinci sırada tutan Chanel giydiği kıyafetlerin bir "pırıltı" taşımasına önem verirdi. Chanel'in en büyük yeteneği giyilebilir, basit fakat bir o kadar şık kıyafetleri yaşadığı tecrübelerle birleştirmesiydi.

She was raised in Saumur. When her mother died, she was sent to orphanage. For Chanel the most important thing is to create clothes that are comfortable, self-worthy, little bit of glamour . She combined her style with her experience.

Bir partide, yaptığı şapkayla ilgi gören Chanel ilk şapka dükkanını 1910'da Paris, Cambon'da açtı. Hikayemiz 1914 yani 1.Dünya Savaşı sonrası ile devam ediyor. Bu dönemde Chanel Longchamp,Deauville ve Biarritz'deydi. At yarışlarına gitti ve plaj kültürünü öğrendi. Bu sırada İngiliz sevgilisi ve markasını finanse eden Boy Capel ile tanıştı. Chanel gördüklerinden etkilenerek spor ve tatil üzerine yani şimdi "Resort/Cruise" denilen bir koleksiyon üzerinde çalıştı.


She was firstly spotted at a party with her hat. She made that hat and suddenly she was becoming popular. She opened her first hat store in 1910 in Paris, Cambon. The story continues with 1914, World War I. In that period Chanel was going to horse races and beach in Longchamp, Deauville and Biarritz. She learnt beach culture and made a resort collection.

1954'te couture'e el atan Coco'nun işleri pek iyi gitmiyordu. Çünkü 1947'de Dior "New Look"u tanıtmıştı ve Coco'nun Nazilerle iletişim halinde olduğuna dair bir söylenti çıktı. Bu işleri daha da kötüleştirdi ve 1971'de Chanel sahneden indi.

In 1954, she started her couture line but things weren't going so well for Chanel. Because Dior presented The New Look in 1947 and there were rumours that Coco was in touch with Nazis. Eventually she exit the stage in 1971.

Şuanda Chanel markası sadece kıyafetleriyle değil kozmetik ürünleri, takıları ve çantalarıyla da biliniyor. Coco Chanel'in hırsı, yaratıcı vizyonu ve kararlılığı markanın genişlemesinin en büyük kaynağıdır. Chanel'in bir diğer önemli özelliği ise couture'ü Paris'te savaş yıllarında domine eden, jenerasyonunun sayılı isimlerinden biri olmasıydı. Koleksiyonları hala modern metropolitan kadınının zevklerine uygundur. 

The successors of the brand enlarged Coco's creation. Now we have cosmetics, jewelleries and bags of Chanel. The most important source all in that was Coco's personal drive and her creative vision . She was also one of the designers in her generation that dominated Parisian couture in inter-war years. Her collections are still synonymous with the idea of " wearable clothing for modern metropolitan women".

Son olarak, markanın şuanki tasarımcısı Karl Lagerfeld'dir. Bazı tasarımcılar onu sevmiyor markanın önüne geçtiği için bazıları onun bir dahi olduğunu söylüyor. Karl 1983'te Chanel'de çalışmaya başladı ve Lagerfeld kişiliğiyle, vizyonuyla markayı besledi. Chanel'in imajını Coco'nun tasarımlarından ödün vermeden modern dünyaya ayak uydurmasını sağladı. Bir ara Karl Lagerfeld Chanel'e kendisinden sonra Haider Ackermann'ın gelmesini istediğini söylese de koltuğunu kolay kolay bırakmayacak gibi görünüyor Karl.

Lastly, the creative director of the brand is Karl Lagerfeld. Some designers don't like him because his personality is dominating the brand and some call him a genius. He started working in Chanel in 1983. He nourished the brand with his personality and his vision. He didn't compromise Chanel's ideas and Coco's garments survived in 21st century. There was a rumour that Karl Lagerfeld want to give his throne to Haider Ackermann but it seems that it won't be easy to find a successor to Chanel.

The video below is the ad of Shade Parade, enjoy !

Aşağıdaki video Shade Parade, Chanel'in yeni sezon ojelerinin tanıtımı.




Not : bu yazıyı yazarken Christopher Breward'ın "Fashion" isimli kitabını kaynak olarak kullandım.

Note: My source for this piece of writing is the book called Fashion written by Christopher Breward.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.